חדשות

ד"ר ח'תאם חוסיין, סגנית מנהל ביה"ח לגליל, מונתה לוועדת הסל

עד כה פורסמו רק ארבעה מינויי חברים לוועדת סל התרופות, שעבודתה מתעכבת | שר הבריאות מדגיש: "המינוי של ד"ר חוסיין הוא סמל לברית המתקיימת בינינו לעדה הדרוזית"

ד"ר ח'תאם חוסיין, סגנית מנהל בית החולים לגליל, מומחית ברפואה פנימית ומחלות זיהומיות. צילום: דוברות רמב"ם

שר הבריאות אוריאל בוסו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליטו אתמול (ד') למנות את ד"ר ח'תאם חוסיין, בת העדה הדרוזית, לחברה בוועדת סל שירותי הבריאות. המינוי דרוש את אישור הממשלה. על פי הודעת משרד הבריאות, ועדת הסל צפויה להתחיל את עבודתה במהלך השבוע הבא, אך למעט ד"ר חוסיין ושלושה חברי ועדה נוספים, לא פורסמה עד כה רשימת חברי הוועדה המלאה.

עוד פורסמו שמותיהם של חברי הוועדה: השופטת בדימוס הילה גרסטל, ח״כ לשעבר משולם נהרי וד״ר ורד עזרא, לשעבר בכירה במשרד הבריאות. זו הפעם הראשונה שמשרד הבריאות "מטפטף" את שמות המינויים לוועדת סל שירותי הבריאות. שמות חברי הוועדה מתפרסמים לרוב ברשימה שלמה אחת.

ד"ר ח'תאם חוסיין, כיום סגנית מנהל בית החולים לגליל, התמחתה ברפואה פנימית ומחלות זיהומיות בקריה הרפואית רמב"ם ובעבר שימשה כרופאה בכירה ביחידה למחלות זיהומית וניהלה את יחידת מניעת זיהומים ומחלקת הקורונה בבית החולים. היא מובילה מחקר קליני בנושא זיהומים בבתי החולים וחיידקים עמידים והיא מהמומחיות הגדולות בארץ בתחום מניעת זיהומים.

ד"ר חוסיין, נשואה ואם לשתי בנות, נולדה בכפר ראמה שבגליל ומתגוררת כיום בעיר כרמיאל. היא נבחרה להדליק משואה בטקס יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל על היותה חלוצה בתחום הרפואי וחלוצה חברתית. בנוסף לעבודתה בבית החולים, היא גם כיהנה כמרצה בכירה בפקולטה לרפואה של הטכניון וחברה בוועידות רפואיות.

שר הבריאות אוריאל בוסו אמר כי ד"ר ח'תאם חוסיין היא אשת מקצוע מצוינת ומנוסה שתתרום רבות לוועדת סל התרופות. "מינויה הוא אות נוספת לברית החיים המתקיימת בינינו לבין העדה הדרוזית. אנו מחויבים לוודא שבני ובנות העדה ישתלבו בעמדות מפתח ובמוקדי קבלת החלטות בכל תחומי החיים של מדינת ישראל. אני מודה לד"ר חוסיין שנקראה לדגל והסכימה להעניק מהידע ורגישותה החברתית לעבודת סל התרופות".

נושאים קשורים:  ועדת סל התרופות,  משרד הבריאות,  שר הבריאות אוריאל בוסו,  ד"ר חתאם חוסיין,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
25.11.2023, 08:52

חבל שהאתר לא בחר שלא לתת פרסום לתגובה הזו

אנונימי/ת
25.11.2023, 19:07

מה זה קשור למוצא שלה ! ממש לא לעניין , אני מקווה שהיא מונתה כי מגיע לה וכי היא מתאימה וזהו.להזכיר את המוצא או העדה שלה לא לעניין בכלל !

אנונימי/ת
25.11.2023, 20:56

דווקא ההערה שנבחרה בגלל היותה דרוזית היא הערה מעליבה ומתעלמת ממהישגים המקצועיים שלה. תפסיקו עם הפופוליזם ותנו לחיות ולתפקד. גם זה שעד עכשיו הוועדה לא התכנסה אפילו פעם אחת, לא מכסה על כישלון וחידלון הממשלה הזאת, ודדוקא מכיון שיש מלחמה.