חדשות

הממשלה מקדמת עלייה של רופאים צעירים מכוח חוק השבות

הממשלה אישרה תקציב של מיליון וחצי שקל לשילובם במערך הרפואה של כ-200 רופאים עולים בגילאי 22-40 | יו"ר איגוד רופאי המדינה: "מדובר בטיפה בים - יש להשקיע בתכנית חירום למניעת עזיבת רופאים את ישראל"

עולים חדשים בישראל. צילום: אילוסטרציה: מרים אליסטר/ פלאש 90

תכנית "מסע רופאים" תביא ארצה כ-195 רופאים עולים שייקלטו במערכת הבריאות, כך אושר בתחילת השבוע (א') בישיבת הממשלה. הממשלה תקצה לכך מיליון וחצי שקל, שיילקחו ממשרד הבריאות ומשרד הנגב-הגליל והחוסן הלאומי. יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר זאב פלדמן, הגיב להחלטה: "ההחלטה חשובה, אך ממשלת ישראל חייבת לקדם תכנית חירום, יחד עם ההסתדרות הרפואית, לעצירת עזיבתם של רופאים ורופאות למדינות המערב ולהחזרתם לישראל".

על פי ההצעה המשותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות והפנים משה ארבל ושר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, הרופאים, מומחים או במהלך התמחותם, יצטרפו ל-200 רופאים שכבר עלו לארץ בשנה שעברה והשתלבו כרופאים מן המניין במערכת הבריאות הישראלית.

אשתקד עלו במסגרת התכנית 100 רופאים זאת לצד המיזם של ארגון נפש בנפש הפועל גם הוא להגברת עלייה של צוותים רפואיים. תכנית Masa Doctors פועלת משנת 2008, נמשכת שמונה חודשים וכוללת לימודים תיאורטיים והכשרה מעשית. היא מיועדת לרופאים צעירים, בגילאים 22-40, בעלי תעודה מאחת האוניברסיטאות המוכרות, בעלי הכשרה וניסיון, ומטרתה לשלבם במערך הרפואה הישראלי בזמן קצר יחסית.

עד כה סיימו את התכנית יותר מ-1,200 רופאים וכ-95% מבוגרי התכנית עלו ארצה והצטרפו למערכת הבריאות הישראלית. התכנית פועלת בבאר שבע - בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון ובית החוחים סורוקה, ובחיפה - בשיתוף עם מכללת ידע ברמב"ם וביה"ח רמב"ם. מרבית המשתתפים בחרו להישאר בערים שבהן התגוררו במהלך התכנית או בסביבתן, ובכך תורמים להעשרת כוח האדם הרפואי באזורי פריפריה בישראל.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "זהו לא רק מהלך ציוני, זה גם מהלך חשוב שיסייע לבריאות של כולנו".

"תגבור מערכת הבריאות בבעלי מקצוע איכותיים זכאי שבות, ערכיים וציוניים, המבקשים לקשור את גורלם בגורלה של מדינת ישראל, זהו עוד צעד חשוב צופה פני עתיד שיסייע בפתרון המשבר", אמר שר הבריאות ארבל בהתייחסו למצוקת כוח האדם במערכת הבריאות.

השר וסרלאוף הצהיר כי משרדו יקצה כ-700 אלף שקל למימון מלגות ייעודיות לרופאים עולים, בעלי אופק תעסוקתי רחב ופוטנציאל השתלבות גבוה במערכת הבריאות הישראלית: "כך, יחד עם שותפינו מאוניברסיטת בן גוריון ובית החולים סורוקה, נפעל להביא, לטובת תושבי הדרום כולו, את מיטב הסטנדרטים הרפואיים הקיימים בארץ, ובה בעת נתרום את חלקינו למלאכה הציונית החשובה של קליטת עלייה וקיבוץ גלויות".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים ב"שיבא" וסגן יו"ר הר"י, אמר בתגובה כי ההחלטה חשובה אך היא טיפה בים. "אנו נמצאים בעיצומה של בריחת מוחות עצומה מישראל 'ודימום' של אלפי רופאים ורופאות לארה״ב, צפון אמריקה, אוסטרליה, ניו זילנד ואירופה. ממשלת ישראל חייבת לקדם תכנית חירום יחד עם ההסתדרות הרפואית לעצירת עזיבתם של רופאים ורופאות למדינות המערב ולהחזרתם לישראל.

"אלפי רופאות ורופאים בישראל נמצאים בתהליך בדיקה של אפשרויות המעבר למדינות אחרות, וזאת בנוסף להחלטה של רבים מהסטודנטים הלומדים בחו״ל והרופאים הבכירים המשתלמים כרגע בניכר שלא לחזור עקב אירועי החודשים האחרונים. זהו משבר עצום שדורש טיפול חירום מיידי!״.

הרופאים החברים בארגון החלוקים הלבנים התייחסו ליוזמה ואמרו כי "הממשלה ממשיכה בדרכה, בניסיון לכסות על המשבר החמור באמצעות פלסטר של קליטת רופאים עולים". הם מזכירים כי בעבר הציע ראש הממשלה לייבא רופאים מהודו ומוסיפים: "נתמוך בקליטת עליה אבל זה עדיין לא יכסה על ערוות הממשלה הכושלת שמחריבה את המדינה ואת מערכת הבריאות המפוארת".

נושאים קשורים:  רופאים עולים,  ממשלת ישראל,  בנימין נתניהו,  חדשות,  ד''ר זאב פלדמן,  הגירה,  החלוקים הלבנים
תגובות
אנונימי/ת
24.08.2023, 10:50

העיקר לא רופאים ערבים
מדינת אפרטהייד