חדשות

דרישה לחקירה פלילית לנסיבות אשפוזו של מידן קלר ז"ל

ארגוני בריאות ומאבק בעישון פנו למפכ"ל המשטרה וליועמ"שית - דורשים חקירה לבחינת אחריותם הפלילית של הגורמים שהובילו לקריסת ריאותיו של הנער כתוצאה משימוש בסיגריות אלקטרוניות

מידן קלר ז"ל. דרישה לחקור את הגורמים שייצרו, שיווקו, מכרו או מסרו את הסיגריה האלקטרונית לנער. צילום: הרשת החברתית

"פיתחו חקירה דחופה ביחס לנסיבות האשפוז של הנער מידן קלר ז"ל כתוצאה משימוש בסיגריות אלקטרוניות". כך דורשים ארגוני בריאות ומאבק בעישון בפנייה שנשלחה אמש (ב') למפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, וליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה.

כפי שדווח בדוקטורס אונלי, קלר סבל מקריסת ריאות לאחר שימוש בסיגריה אלקטרונית בשיטת איוד ולאחר שאושפז וחובר לאקמו בבית החולים שניידר, הוא ניתק מהמכשיר ביום ו' ונפטר בבית החולים. נסיבות מותו נחקרות כעת על ידי קופת החולים הכללית.

ראשי המיזם למיגור העישון, איגוד רופאי בריאות הציבור, החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בישראל, האגודה למלחמה בסרטן והאיגוד הישראלי לרפואת ריאות, כתבו למפכ"ל וליועמ"שית: "בין היתר, נבקש כי ייחקרו הנסיבות אודות סוג הסיגריה האלקטרונית בה השתמש הנער, אופן ייצורה, תכולתה ומרכיביה; אופן השימוש בה; הגורמים שייצרו, שיווקו, מכרו או מסרו את הסיגריה האלקטרונית לנער.

ארגוני הבריאות דורשים כי "תיבחן אחריותם הפלילית של כל המעורבים בנסיבות אשפוזו של הנער וכי במידה שיימצא כי נעברה עבירה פלילית כלשהי, יוגשו כתבי אישום מתאימים נגד המעורבים".

עוד הם מציינים במכתבם כי בשל החשש לפיו הסיגריה האלקטרונית בה עשה שימוש קלר ז"ל היא חלק מקבוצת מוצרים העלולים לגרום לנזקים דומים ולהוות סכנה חמורה ומיידית לבריאות הציבור, "קיימת דחיפות רבה בקיומה של חקירה ממצה כאמור, שתכלול היבטים פליליים ואפידמיולוגיים של הנושא".

מחר (ד') צפויה הוועדה המיוחדת למאבק בשימוש בסמים ובאלכוהול לקיים ישיבה משותפת עם הוועדה המיוחדת לזכויות הילד בנושא שימוש מסכן חיים בסיגריות אלקטרוניות. מדובר בדיון מעקב מחודש מרץ שבו ייקחו חלק נציגים ממשרדי ממשלה, ארגוני בריאות, עמותת מדעת, ארגוני המאבק בעישון, מועצות תלמידים ואחרים.

נושאים קשורים:  סיגריה אלקטרונית,  מאבק בעישון,  מידן קלר,  מיזם למיגור העישון,  איגוד רופאי בריאות הציבור,  האגודה למלחמה בסרטן,  האיגוד הישראלי לרפואת ריאות,  חדשות,  יועמ"שית
תגובות