חדשות

"מכבי" הסתירה מידע על אפשרות לרכוש תרופה באמצעות השב"ן

בית הדין הארצי לעבודה הכיר בתביעה ייצוגית של חולת דלקת כבד נגיפית נגד קופת החולים מכבי: הקופה הסתירה מידע מחולים

תרופות. אילוסטרציה

בית הדין הארצי לעבודה הכיר בתביעה ייצוגית של חולת דלקת כבד נגיפית נגד קופת החולים מכבי, בטענה כי הקופה הסתירה מידע מחולים. את התביעה הגישה בשנת 2017 חולת דלקת כבד נגיפית (הפטיטיס).

בכתב התביעה נכתב כי בחלק מהמקרים הקופה מאפשרת את הטיפול בהפטיטיס C בתרופות החדשות שנמצאות בסל רק לאחר שהתרופות הישנות לא מועילות לחולים, בניגוד להנחיה. קופת החולים מכבי נמנעה מלעדכן חולי דלקת כבד כי הביטוח המשלים שלהם מכסה תרופות מדור שני ובכך הסתירו מהתובעת, וככל הנראה מחולים אחרים, את זכאותם לטיפול רפואי.

"חוסר תום לב ובניגוד לחוק"

התובעת, שביקשה להתגבר על הנגיף על מנת לעבור טיפולי פוריות, החמיצה לפיכך את ההזדמנות להרות כיוון שלא קיבלה את הטיפול המיטבי.

על פי כתב התביעה, התובעת טופלה בעבר בתרופות אנטי ויראליות מדור ראשון, שלא היו אפקטיביות. היא פנתה לקופה בבקשה לטיפול בתרופות דור שני, שיעילותן בחיסול הנגיף מוכרת. למרות שבמועד הבקשה החולה לא עמדה בתנאי ההתוויה של סל התרופות לטיפול בתרופה, היא יכלה לקבל את התרופה המבוקשת, באמצעות הביטוח המשלים (שב"ן).

ועדת החריגים של הקופה, שאליה פנתה החולה, סירבה לאשר לה את התרופה, אולם קופת החולים לא סיפקה לה את המידע על זכאותה לקבל את התרופה באמצעות הביטוח המשלים של "מכבי", המספק כיסוי לתרופות שאינן בסל.

בית הדין הארצי לעבודה קיבל, כאמור, את התביעה וכתב בהכרעה כי "מכבי" הכירה את עמדת משרד הבריאות, ולפיה עליה לתת את הטיפול בביטוח המשלים, אך הסתירה מבית הדין את המידע. בכך הפרה את חובתה: "היה על 'מכבי' להפנותה לזכאותה מכוח תקנון השב"ן. משלא עשתה כן, היא הפרה את חובת תום הלב והגילוי החלות עליה".

מ"מכבי" נמסר בתגובה: "יודגש כי לא נקבע שמכבי היתה צריכה להעניק את הטיפול במסגרת השב"ן בלי למצות קודם את הטיפול שניתן במסגרת סל הבריאות הממלכתי".

נושאים קשורים:  מכבי,  שב"ן,  תביעה,  ועדת חריגים,  הפטיטיס C
תגובות
אנונימי/ת
10.03.2023, 15:54

אבל היא מצתה!! קיבלה קו ראשון וזה לא השפיע עליה. סחור..סחור..
חייבים "מנגנון על" בלתי תלוי ולא משרד הבריאות כדי לפקח על הקופות האלו!! די עם אוכלי החינם האלו. רובם! במיוחד במטה המנהלי.