חדשות

ב"שערי צדק" בוצע צנתור לב בגלי קול לטיפול בהצטברות אבנית בעורקי הלב

לראשונה בישראל בוצע הליך זה לטיפול במקרה מורכב של הצטברות קשה של אבנית בעורקי הלב | עד כה נאלצו חולים שסבלו מהבעיה לעבור ניתוח מעקפים מורכב

מימין, ד"ר ירון אלמגור, מנהל יחידת הצנתורים ב"שערי צדק". "הגמשה של קטע העורק המלא באבנית והכנסת סטנט באותו המקום מבלי לפגוע או לגרום נזק לעורק"

צנתור לב באמצעות גלי קול לטיפול במקרים מורכבים של הצטברות קשה של אבנית בעורקי הלב, בוצע בתחילת השבוע (א') במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. בית החולים מסר שככל הידוע, זו הפעם הראשונה שההליך הזה בוצע בישראל. עד כה הטיפול היחידי שהוצע במצבים שכאלה היה ניתוח מעקפים.

צפו בסרטון הסברה על ההליך: 

את הצנתור החדש ביצע מנהל יחידת הצנתורים, ד"ר ירון אלמגור, באמצעות מכשור מיוחד של חברת SHOCKWAVE במטופלת בת 66. היא סבלה מהצטברות סידן. צנתור שעברה בעבר לא פתר את הבעיה.

ד"ר אלמגור מסר את הפרטים הבאים: במסגרת הצנתור עם המכשיר החדיש ממקמים בלון זעיר מלא בנוזל ובכדוריות זעירות בנקודה שבה קיימת הצטברות של אבנית בתוך העורק. לאחר מיקום הבלון, מופעלים גלי קול היוצרים תנועה מהירה של הכדוריות, באמצעותה נוצרים סדקים באבנית. סדקים אלה מאפשרים הגמשה של קטע העורק המלא באבנית והכנסת סטנט באותו המקום מבלי לפגוע או לגרום נזק לעורק.

עד כה, לא ניתן היה לבצע צנתורים במקרים מורכבים של הצטברות אבנית בעורקי הלב כיוון שכל התערבות היתה גורמת לנזק או לקרע בעורק. בשל כך, חולים הסובלים מהצטברות אבנית בעורקים נאלצו לעבור ניתוח מעקפים מורכב כדי להתגבר על הבעיה.

מנכ"ל "שערי צדק", פרופ' עופר מרין, אמר כי "במערך הלב בבית החולים נעשה כיום שימוש בטכנולוגיות מתקדמות במטרה כדי לאפשר למטופלים לחזור למסלול חיים תקין במהירות ובקלות".

מנהל מערך הלב, פרופ' מיכאל גליקסון, הוסיף: "במערך הלב שלנו ניתן מענה מקיף לכל מחלות הלב ברמה הגבוהה ביותר ובאמצעות הטכנולוגיות החדישות ביותר כדי לתת מענה למקרים מורכבים מאוד עם שיעורי הצלחה גבוהים".

נושאים קשורים:  צנתור לב בגלי קול,  ניתוח מעקפים,  הצטברות אבנית בעורקי הלב,  בית החולים שערי צדק,  ד"ר ירון אלמגור,  צנתור,  פרופ' מיכאל גליקסון,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
11.12.2019, 20:10

כל הכבוד
אבל בהתוויות כתוב במפורש: לא לשימוש בכלי דם קורונריים וצרברליים.

אנונימי/ת
11.12.2019, 20:24

האם זה מוריד תמותה? תחלואה? מה הevidence?