חדשות

תחזית: בתוך שנה יעלה מספר המטופלים בקנאביס רפואי ל-100 אלף איש

ב-2019 נוספו 2,500 מטופלי קנאביס רפואי חדשים מדי חודש - כמעט פי עשרה בהשוואה לעשור האחרון | משרד הבריאות שוקל להרחיב את מסגרת ההתוויות הרפואיות למתן קנאביס רפואי

פרופ' איתמר גרוטו. "ישראל במקום השלישי באירופה במספר מקרי המוות שנמנעו כתוצאה מחיסונים"

על פי תחזית משרד הבריאות, בתוך שנה יזנק מספר המטופלים בישראל בקנאביס רפואי ל-100 אלף איש. קצב העלייה החודשי במספר המטופלים היה במהלך 2019 כ-2,500 בממוצע - כמעט פי עשרה בהשוואה ל-11 השנים הקודמות. נתונים אלו מתפרסמים הבוקר (א') ב"כלכליסט".

בדיווח נמסר כי קצב הצטרפות המטופלים לאוכלוסיית מקבלי הקנאביס הרפואי בשנה האחרונה יצר את הצפי שלפיו מספרם יעמוד על כ-100 אלף עד סוף 2020 וכי מדובר במטופלים שיהיו זכאים לקבל את רשיון השימוש בהתאם להתוויות הרפואיות הקיימות.

לפי אותה תחזית, הכנסות שוק הקנאביס הרפואי המקומי עתידות לשלש עצמן בתוך שנתיים מכ-250 מיליון שקל ב-2018, לכ-700 מיליון שקל בשנה נכון לסוף 2020. אולם, בהנחה שיוטל פיקוח מחירים על מוצרי קנאביס רפואי כפי שמבקש משרד הבריאות, תרד הערכת שווי השוק ל-450 מיליון שקל בשנה.

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, מסר כי המשרד שוקל להרחיב את מסגרת התוויות הרפואיות ולהוסיף להן מצבים רפואיים שיאפשרו את מתן הקנאביס הרפואי למטופלים. נכון לסוף אוקטובר השנה, מספר המטופלים בקנאביס רפואי בישראל עמד על כ-61 אלף, בהשוואה לכ-35 אלף בסוף חודש מרץ, כלומר לפני כניסת האסדרה החדשה לתוקף.

רוב המטופלים קיבלו עדיין את מוצרי הקנאביס הרפואי שלהם במסגרת האסדרה הישנה, לפני שנכנסה לתוקף רפורמת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות, לפיה ספקי הקנאביס הרפואי חייבים להעביר לפחות 30% מתוצרתם לבתי המרקחת.

נושאים קשורים:  קנאביס רפואי,  רשיון לקנאביס רפואי,  חדשות,  פרופ' איתמר גרוטו
תגובות
אנונימי/ת
07.12.2019, 19:14

לא ברור לי כיצד ניתן להציג את העליה הבלתי נשלטת במספר הרשיונות כדבר חיובי.
מטופלים נוטלים קנאביס ללא רקע מדעי, ללא כל הוכחת תועלת, וללא הוכחת בטיחות.
כל זאת כאשר המערכת טרם השכילה לנטר מקצועית את המטופלים, לא יצרה מערכת איסוף קנאביס שיורי ( בהעדר תועלת או בנפטרים למשל ), והרופאים משמשים בלית ברירה פעמים רבות כ" חותמת גומי", כאשר החלטות " רפואיות " לגבי דרכי מתן וזנים מומלצים נעשות על ידי בעלי אינטרס כלכלי שנעדרים כל ידע רפואי .
כאשר טיפול רפואי לכאורה, מנוהל על ידי פוליטיקאים , ספקים, ובעלי עיניין, וכשהשיקולים להנפקת רישיונות נובעת מלחצים בלתי סבירים של ציבור החשוף למידע מוטעה, ולא באורח מדעי, מבוקר ואוביקטיבי, דבר חיובי לא באמת יכול לצאת מכך.

אנונימי/ת
24.12.2019, 22:04

המספרים מעוררי חלחלה !
אין כל גאוה במתן סם פסיכוסטימולנטי עם תופעות לוואי וסיבוכים רבים, שמחמירים בשחמוש ממושך, במתן בגיל צעיר, במתן בנוכחות תרופות או מחלות אחרות, וביחוד כשאין תמיכה מדעית ליעילות או לבטיחות.
המתן הפרוע והלא אחראי שנובע משיקולים כלכליים, פוליטים ולחצי ציבור, ללא מערכת בקרה, מעקב או הסלקה של העודפים, סופו שיגרום נזקים למטופלים ולמערכת הבריאות בכלל, ולא יטיבו עם החולים.
יש להבדיל בין לגלעזציה ושימוש להנאה, לבין טיפטל רפואי. אם רוצים לקרוא לקנאביס תרופה עליו לעמוד בקריטריונים שכל תרופה עומדת לפני שמאושרת למתן