חדשות

סקר בחיפה: רק 46% מהנשים ההרות התחסנו אשתקד נגד שפעת

למרות שהתחסנות נגד שפעת בהריון מפחיתה את הסיכון ללידה מוקדמת וסיכונים לעובר, 18% מהנשים העידו כי רופאים בקהילה לא עודדו אותן להתחסן או כלל לא דיברו עימן על החיסון

חיסון נשים בהריון (צילום: אילוסטרציה)
חיסון נשים בהריון (צילום: אילוסטרציה)

סקר שנערך אשתקד בקרב 850 נשים בהריון - יהודיות, ערביות, חילוניות ודתיות במחוז חיפה - העלה כי רק 46% מהן התחסנו כנגד שפעת, כך דווח ב"ישראל היום". בין הנימוקים שנתנו הנשים להימנעות מקבלת החיסון:  אי אמון ביעילותו – 49%  מהנשאלות, חשש מעצם קבלת החיסון בתקופת ההריון – 20% ו-18% השיבו כי רופאים בקהילה לא עודדו אותן להתחסן או לא דיברו עימן על החיסון.

הסקר בוצע על ידי ד"ר שירן בורד, ראש החוג לתואר שני במינהל מערכות בריאות במכללה האקדמית עמק יזרעאל, ד"ר כרמית סטרן, מרצה בחוג לסיעוד במכללה ובתיה מג'ר, האחות המפקחת של משרד הבריאות במחוז חיפה. ד"ר בורד מסרה כי מחקרים מצאו שהתחסנות נגד שפעת בהריון מפחיתה את הסיכון ללידה מוקדמת והחיסון מומלץ גם בגלל הסיכון לעובר.

ד"ר בורד: "הסיבות שמשרד הבריאות ממליץ לנשים בהריון להתחסן נגד שפעת הן משום שנשים בהריון נמצאות בקבוצת הסיכון לחלות ואם יחלו - קיים סיכון גבוה יותר לפגיעה גם בבריאות העובר".

המחקר מומן על ידי המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות ומדיניות הבריאות. עמדה חיובית לעצם ההתחסנות הציגו משתתפות הסקר שהיו במעקב בטיפת חלב.

"העובדה ש-18% אמרו שלא התחסנו כי לא המליצו להן, מדגישה את חשיבות הצוות הרפואי במתן המידע", הוסיפו עורכות המחקר.

לפי נתוני משרד הבריאות, שיעור ההתחסנות לשפעת באוכלוסיה עומד על מעט יותר מ-20% ובקרב בני 65 ומעלה הוא מגיע ל-65%-60%. שיעור ההתחסנות של תלמידי בתי ספר בכיתות ב' – כ-50% ובכיתות ג' - 42%.

נושאים קשורים:  שפעת,  חיסונים,  חדשות,  חיסון בהריון
תגובות