חדשות

בג"ץ: לוח הזמנים להסבת רשיונות הקנאביס עלול לגרום נזק למטופלים

בג"ץ הורה למשרד הבריאות להאריך אוטומטית את רשיונות האסדרה הישנה, טרום רפורמת הקנאביס, כדי לא לפגוע ברצף הטיפולי

אריזת קנאביס רפואי. צילום שאטרסטוק

בג"ץ הוציא אתמול (א') צו ביניים המורה למשרד הבריאות להאריך אוטומטית את רשיונות האסדרה הישנה (טרום רפורמת הקנאביס) שפג תוקפם, עד סוף הרבעון הראשון של 2020 כלומר עד ל-31 במרץ 2020.

בדיווח הבוקר (ב') ביומון "כלכליסט" נמסר כי ההחלטה התקבלה בעתירה שהגישה עמותת מטופלי הקנאביס הרפואי נגד האסדרה החדשה - רפורמת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות, כאשר מטופלים טענו לנזקים שונים, ישירים ועקיפים, הנגרמים להם כתוצאה מהנהגת הרפורמה, ובהם עלייה במחירי הקנאביס הרפואי ופגיעה ברצף הטיפולי.

בצו הביניים של השופט חנן מלצר, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, נכתב: "הגענו לכלל מסקנה כי סך הזמנים הנוכחי שנקבע על ידי משרד הבריאות להסבת כלל רשיונות השימוש בקנאביס למתכונת ההסדרה החדשה עלול לגרום לפגיעה ברצף הטיפולי של מספר רב של מטופלים, וכתוצאה מכך להסב להם חלילה נזק".

בג"ץ גם דרש לקבל ממשרד הבריאות עדכונים, אחת לחודש, החל מ-1 בנובמבר השנה ועד 3 בפברואר 2020, הנוגעים לדיוני בוועדת המחירים שמשרד הבריאות מבקש לזמן בנוגע לפיקוח על מחירי הקנאביס הרפואי ולגבי התקדמות הסבת רשיונות המטופלים לרפורמת הקנאביס הרפואי (האסדרה החדשה).

דנה בר און, יו"ר עמותת מטופלי הקנאביס הרפואי בישראל, הגיבה: "כשנדרשת עתירה לבג"ץ כדי להזכיר למשרד הבריאות שאסור שאף חולה יינזק בשל רפורמה מנהלית-יצרנית, מדובר ביום עצוב. בית המשפט מילא את תפקיד משרד הבריאות ושם את שלומנו על פני כל שיקול אחר. אנו מקווים כי הצו ישמש את משרד הבריאות כתמרור עצור ולחשבון נפש מעמיק".

נושאים קשורים:  קנאביס רפואי,  בג"ץ,  משרד הבריאות,  רפורמת הקנאביס,  רשיון לקנאביס רפואי,  חדשות
תגובות
07.10.2019, 19:31

ה״רפורמה״ נראית כמשהו שנועד להעשיר את חשבונות הבנק של כמה גורמי עלומים. במקרה שלי למשל, שינו לי את הרכב החומר והכפילו את המחיר - כך שאני מקבל חומר שאינו יעיל כלל ולא מתאים לי ועל זה אני משלם כמעט כפול. מה הרעיון של החיוב לעבוד מול בתי מרקחת (שידועים במחיריהם המטורפים) במקום לעבוד ישירות מול המגדלים. פשוט לא רואים את המטופלים וטובתם. יושבת חבורה של אנשים במשרד ממשלתי ובונה ״רפורמה״. אין כל התייחסות למטופלים ולחולים הסובלים. העיקר שחבורת הבייורוקרטים מרוצה - יש ״רפורמה״.... בושה !!

אנונימי/ת
07.10.2019, 19:58

כל מי שחושב שקנאביס רפואי יעיל במצבים רפואיים שונים, ומאמין שיש להתיחס אליו כמו תרופה, לא יכול להתנגד לרפורמה שמטרתה טובת החולה, הגנה על החולה משרלטנים ותאבי בצע, וקידום הטיפול , המחקר וההבנה לגבי טיפולים בקנאביס. אם יצרני הקנאביס היו מעבירים את סחורתם לבתי המרקחת, במקום עשיית " תרגילים", כדי לשמור על ההגמוניה והרווח הכלכלי, לא היה נוצר מחסור בבתי המרקחת.
כשאדם טינטרסנט וחסר ידע רפואי, הוא ז ש, " מנהל " את החלטות הטיפול בחולה מבחינת סוגי הקנאביס והריכוזים, ולא רופא מקצועי עושה זאת, זו בעיה !.
מי שרוצה לשמר מצב בו יש אינספור שילובי וריכוזי קנאביס, ללא כל בקרה או סטנדרטיזציה, ללא כל מעקב רפואי , אז בבקשה לא לצפות שקנאביס יהיה כמו תרופה, כי זו הדרך לשמר אותו כסם בלבד, ואין הצדקה שהרופא ימשיך להיות " חותמת גומי " בלבד, ומי שנוטל את האחריות, אך לא באמת מי שמטפל .